VEELGESTELDE VRAGEN
Help! Ik weet niet waar ik iets moet boeken in mijn boekhoudprogramma
Voor specifieke boekingen kun je ons altijd bellen. Ben je nog niet echt gewend aan je nieuwe boekhoudprogramma? Dan kun je ook gebruik maken van onze coaching.
Krijg ik een vast contactpersoon binnen jullie kantoor?
Ja, je krijgt een vast contactpersoon binnen ons kantoor. Daarnaast is er altijd een tweede persoon die de hoofdlijnen van je bedrijf in de gaten houdt. Mocht het niet klikken met je contactpersoon, geen probleem. Dan zoeken we gewoon een ander.
Kunnen jullie ook mijn facturatie doen?
Nee, dat doen wij niet. Elke ondernemer mag zijn eigen facturen maken, omdat wij niet weten wat jij met je klanten afspreekt. Heb je vragen over hoe je facturen moet maken? Wij helpen je graag bij het op maat maken van je facturatie tijdens onze coaching. Je kunt ons bellen voor een afspraak.
Met welke boekhoudprogramma’s werken jullie?
Wij werken het liefst met Exact Online, Moneybird en E-boekhouden. Jij neemt de licentie op jouw naam en wij kunnen gekoppeld worden, zodat we op elk moment van de dag kunnen meekijken in je administratie.
Hoe communiceren jullie met de belastingdienst?
Wij hebben een speciaal telefoonnummer van de Belastingdienst, waardoor we rechtstreeks met specialisten kunnen communiceren. Hierdoor krijgen wij veel gerichtere informatie en betere antwoorden. Alle belastingaangiften versturen we naar de Belastingdienst via onze eigen beveiligde verbinding.
Wat gebeurt er als ik een deel van mijn administratie verloren heb?
Oh jee, dat is vervelend! Helaas zul je alles moeten terugzoeken en opvragen. Denk aan inkoopfacturen, gegevens van de bank en notariële aktes. Tip: zorg 1x per jaar dat je hele administratie een back-up krijgt, online of op een externe harde schijf.
Hebben jullie mijn DigiD nodig?
Nee, wij hebben geen DigiD van jou nodig. DigiD is erg persoonlijke en vertrouwelijke informatie. Omdat wij een eigen beveiligde verbinding met de Belastingdienst en Kamer van Koophandel hebben, hoeven wij geen gebruikersnamen en wachtwoorden van je te hebben. Lekker veilig dus.
Op de website van de belastingdienst staat dat mijn aangifte nog niet is ingediend. Hoe kan dat?
Wij dienen jouw aangifte(n) in via onze eigen software. Deze software koppelt naar ons terug dat de aangifte is ontvangen bij de Belastingdienst. De Belastingdienst vermeldt dit niet op zijn eigen website. Het kan dus zijn dat in jouw omgeving staat dat de aangifte nog ingediend moet worden, terwijl wij de ontvangstbevestiging in ons dossier hebben.
Wat voor bankbestand moet ik downloaden voor mijn boekhouding?
Als jouw bankrekening nog niet (automatisch) gekoppeld is aan een boekhoudpakket, moet je één keer per maand een bankbestand downloaden in MT940 én pdf-formaat. Het MT940 bestand importeren wij in het boekhoudprogramma en de pdf is ter controle.
Hoe je dit bestand moet downloaden, kan je opvragen bij je bank.
Zijn jullie aansprakelijk voor de inhoud van mijn aangifte?
Ja. Wij zijn aansprakelijk bij fouten die door ons veroorzaakt zijn. Wij zijn niet aansprakelijk als de klant zijn informatie niet onvolledig of te laat heeft aangeleverd.
Kan ik jullie aansprakelijk stellen?
Wij zijn voor 50% mede aansprakelijk voor het indienen van een juiste aangifte. Dit heeft als consequentie dat wij geen onjuiste aangiften willen indienen en geen schattingen doen. Als wij dus jouw aangifte versturen, mag je er zeker van zijn dat we de inhoud goed gecontroleerd hebben.
Hoeveel moet ik investeren om mijn belasting te verminderen?
Wij krijgen hier regelmatig vragen over. In ons blogartikel over investeringsaftrek lees je hier meer over. Tijdens de training ‘Sturen op je cijfers’ gaan we uitvoerig in op dit onderwerp, waardoor je investeringen zult kunnen doen op het juiste moment.
Ik krijg een fiscaal partner, kunnen jullie mij adviseren?
Wij adviseren je graag over dit punt. Dat lukt niet even in een paar zinnen. Daar is de materie te complex voor. Maak gerust een afspraak, zodat wij met jou mee kunnen kijken naar de meest gunstige vorm en de acties die daaruit voortkomen.
Hebben jullie een accountant in dienst?
Wij hebben geen accountant in dienst, want dit is voor onze klanten niet nodig. Om jou zekerheid te geven over onze kwaliteit zijn wij geaccrediteerd door branchevereniging NOAB.
Cynthia Eikenaar over Geen-Gezeur
“Ik ben heel blij met Geen-Gezeur als boekhouder. Ontzettend klantvriendelijk, deskundig, persoonlijk en meedenkend. Een absolute aanrader! ”
Cynthia Eikenaar
Schoonheidssalon Touch of Beauty
Staat jouw vraag er niet bij? Neem dan contact met ons op en we helpen je graag.